arrow_drop_up arrow_drop_down
SLIMdiet, hoe werkt dat nou precies?
8 november 2020 

SLIMdiet, hoe werkt dat nou precies?

Weet je wat we vaak horen? Zijn dat van die shakes? Zakjes??? :(.

Dat kan toch niks zijn. Is toch niet gezond.

SLIMdiet is een concept om je naar een gezondere leefstijl te loodsen. Het is onze taak als SLIMdiet coach om je te begeleiden naar een einddoel. Wat je einddoel is dat bepalen we samen. Wij stimuleren je om gezonder te gaan leven.

De producten van SLIMdiet zijn geen maaltijdvervangers maar koolhydraatarme en eiwitrijke maaltijden die in balans zijn. Door de unieke samenstelling van de producten start je meestal in stap 1.

Stap 1: in de eerste stap van SLIMdiet ga je naar een regelmatig eetpatroon waarbij je veel groente moet gaan eten. Door de samenstelling van de producten en de groenten kom je in de vetverbranding. De vetverbranding is heel belangrijk om het overtollige vet in je lichaam te verbranden. Bij veel mensen is dit buikvet. Omdat er in je buikvet veel bruine vetcellen (produceren warmte) zitten merk je meestal daar als eerste dat je vet verliest. Zolang je in stap 1 zit zul je veel vetmassa verliezen als je de regels goed naleeft. Als je 60% van je streefgewicht hebt bereikt ga je naar stap 2.

Stap 2: Bij stap 2 vervang je de avondmaaltijd van SLIMdiet door  vlees, vis, schaal/schelp of vleesvervanger. Je blijft in het eetpatroon van de dag en je blijft in stap 2 totdat 90% van de streefgewicht bereikt hebt. In stap 2 mag je de repen van SLIMdiet gaan eten en dan krijg je ook wat meer koolhydraten binnen.

Stap 3: Bij stap 3 vervang je het ontbijt van SLIMdiet door een ontbijt samengesteld uit brood/cracker/ontbijtgranen i.c.m. broodbeleg, zuivel en fruit. Je blijft heel gevarieerd eten. Je blijft in stap 3 totdat je 95% van je streefgewicht bereikt hebt.

Stap 4: Bij stap 4 vervang je de lunch van SLIMdiet door een lunchgerecht samengesteld uit brood/salade i.c.m. zuivel of fruit. Hiermee ga je door totdat je je streefgewicht behaald hebt. YESSSSSS, je hebt je doel bereikt, gefeliciteerd.

En dan begint het oplossen van de puzzel pas echt. Hoe stabiliseer je je gewicht als je toch weer andere koolhydraten mag gaan eten? Denk aan aardappelen, rijst, pasta, bonen en nog veel meer….. Van belang is het dat je zelf leert hoeveel koolhydraten je mag eten zonder dat je in gewicht toeneemt. Er zijn SLIMdiet deelnemers die het in het weekend wat loslaten en gedurende de midweek meer producten van SLIMdiet blijven gebruiken en zo goed op gewicht blijven. Er zijn ook deelnemers die heel goed hun koolhydraten kunnen controleren. En er zijn er ook die heel veel moeite hebben om de regelmaat te blijven houden, gezonde voeding blijven eten, niet te grote hoeveelheden eten en die de verleidingen niet kunnen weerstaan, soms vanuit zichzelf en soms omdat anderen ze verleiden om mee te doen met de ongezonde voeding en drank.

 

Belangrijk is dat je de balans vindt en heb je een paar mindere dagen dat je niet te lang wacht met het oppakken van je gezonde eetpatroon.

Start nu om jouw lichaam meer in balans te krijgen.

Kijk op www.personalcoachingroermond.nl voor meer informatie.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Wij maken gebruik van Cookies