arrow_drop_up arrow_drop_down
Wat kun jij er zelf aan doen om een gezonder lichaam te krijgen?
8 november 2020 

Wat kun jij er zelf aan doen om een gezonder lichaam te krijgen?

Het leven is zo gemakkelijk gemaakt voor ons.

Alles wordt op maat geleverd qua eten. Ga naar de supermarkt en je kunt al bijna alles klein gesneden krijgen. Of zelfs hele maaltijden die je alleen nog maar in de magnetron hoeft warm te maken. Dan komen de eerste vragen in mij op:

  1. Is het gevaarlijk om eten op te warmen in de magnetron? Heel lang heeft men gedacht dat eten opwarmen in de magnetron gevaarlijk is. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het ongevaarlijk is om eten op te warmen in de magnetron
  2. Hoe werkt de magnetron eigenlijk? Een magnetron werkt met ongevaarlijke elektromagnetische straling. Daardoor komen vochtdeeltjes in het eten in bewegen en door de wrijving daarvan komt warmte vrij. Deze microgolven zijn niet radioactief en ongevaarlijk. Ik probeer toch altijd mijn eten in een pannetje warm te maken. Voor mijn gevoel vind ik dat de fijnste manier om eten warm te maken.
  3. Nadelen opwarmen via de magnetron: het eten wordt niet gelijkmatig warm. Je kunt ook niets warm maken met een schil erom heen. Dan loopje het risico dat het ontploft zoals bv eieren.

Dat was de magnetron. Gelukkig kan het geen kwaad volgens de wetenschap. Toch is voor mijn gevoel verwarmen via een hittebron zoals gas, elektrisch of inductie de beste optie om je eten te bereiden.

Een gezondere leefstijl is anno 2020 wel een hot topic. Wat moeten we doen om nu en ook in de toekomst ons immuunsysteem te verbeteren. Lees onze blog over immuunsysteem, buikvet en virussen.

Enkele tips om tot een gezondere leefstijl te komen.

  • Regelmaat: probeer regelmatig te eten. Op vaste tijdstippen eten is voor je spijvertering veel beter, je lichaam komt dan ook in een beter ritme
  • Suiker: Eet minder suikerhoudende producten
  • 5 keer per dag: verdeel je dag in 5 eetmomenten, 3 grotere en 2 kleinere. Ontbijt – tussendoortje – lunch – tussendoortje – avondeten
  • Eiwitten: Zorg dat je voldoende eiwitten eet per dag (weet je niet hoeveel eiwitten je mag gebruik of hoeveel eiwitten je eet per dag? Via www.personalcoachingroermond.nl kun je een Whats app bericht sturen en we nemen contact met je op
  • Drinken: Drink voldoende water
  • Rust: zorg dat je rustmomenten hebt in je dagelijks leven. Altijd maar haasten en stress is zeer ongezond voor ons lichaam en onze geest
  • Slaap: een goed slaapritme is zeer belangrijk als ook het aantal uren dat je slaapt. Er zijn veel redenen waarom je slaappatroon niet zo fantastisch is
  • Beweging: zorg voor regelmatige beweging. Belangrijk is dat je je lichaam ook uitdaagt om te werken. Je cardiovasculaire systeem heeft dat nl hard nodig.

 

Bij PCR (Personal Coaching Roermond) hebben we ervoor gekozen om SLIMdiet als concept naar buiten te brengen. Velen zijn je al voorgegaan met hele goede resultaten om tot een gezondere leefstijl te komen en fitter en slanker te worden.

www.personalcoachingroermond.nl of www.slimdietonline.nl

Bekijk ook onze blog over “Slaap je fitter!”

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Wij maken gebruik van Cookies